Unity – instalacja + co warto wiedzieć

Krótki poradnik o tym jak zainstalować oraz co warto wiedzieć o UNITY przed tworzeniem programu,

Instalacja Unity

Strona Unity posiadająca pełną instrukcje

instrukcja w skrócie:

Instalacja jest dość prosta. wystarczy wejść na stronę Unity nacisnąć get started przy interesującym nas planie, powinna załadować nam się taka strona:

UnityPageDownload
Unity Page

po naciśnięciu „Start Here” zostaniemy zapytani o zatwierdzenie regulaminu i automatycznie rozpocznie się pobieranie Unity Hub.

Po zainstalowaniu Unity HUB należy stworzyć konto, po czym się zalogować.

po zalogowaniu należy wejść w zakładkę installs:

UnityHUB
UnityHUB

w prawym górnym rogu klikamy ADD i wybieramy interesującą nas wersje:

UnityHUB2
UnityHUB installs

po czym klikamy NEXT, tearaz wyświetli nam się okno z wyborem dodatkowych modułów:

UnityHUB3
UnityHUB modules

Jeżeli nie mamy zainstalowanego Visual Studio, warto zaznaczyć pierwszą opcje, reszta zależy od tego co chcemy robić, jeżeli czegoś nie zainstalujemy teraz, zawsze można to doinstalować później. Po wybraniu modułów klikamy NEXT, akceptujemy regulamin. po tym program rozpocznie pobieranie i instalacje Unity.

Jak doinstalować moduły

Doinstalowanie modułów, których nie wybraliśmy wcześniej jest dość proste.

  1. wchodzimy w zakładkę Installs
  2. klikamy w 3 kropki obok naszego silnika (jeżeli nie mamy tej opcji, a dodaliśmy silnik prez wyszukiwanie plików lokalnych zamiast instalacji przez UnityHub, należy przenieść pliki do folderu z silnikami, lub zmienić ścieżkę w ustawieniach->General->unity editors folder)
  3. wybieramy ADD MODULES

wyswietli nam się takie samo okno jak podczas instalacji, jedyna różnica jest taka, że zainstalowane moduły będą szare, powinno wyglądać to mniej więcej tak:

UnityHUB4
UnityHUB adding modules

tak samo jak podczas instalacji, wybieramy interesujące nas moduły i klikamy NEXT.

instalacja powinna rozpocząć się automatycznie.

Co warto wiedzieć

  1. unity posiada bardzo przydatne narzędzie „Visual Graph”, niestety można je wykorzystywać tylko w HDRP i LWRP
  2. Jak jesteśmy początkujący w programowaniu warto zainstalować „BOLT” ( od niedawna darmowy) dodatek do UNITY pozwalający na wizualne tworeznie skryptów.
  3. każdy skrypt jaki napiszemy, zanim zacznie działać trzeba przypisać do obiektu, 1 obiekt może mieć wiele skryptów, ale także 1 skrypt może działać dla wielu obiektów (każdy obiekt będzie miał osobną instancje skryptu)
  4. w Window -> Packet Manager możemy dodawać przydatne pluginy.
  5. aby odczytywać zmienne z innego obiektu muszą być one publiczne, ale nie koniecznie statyczne. zamiast robić statyczne zmienne można stworzyć statyczną instancje skryptu. np:

public static ClassName instance;
    public void Awake()
    {
        instance = this;
    }


nie chce mi się tłumaczyć jak to działa, więc tutaj jest filmik, na którym jest to dobrze wytłumaczone:

About Author

admin

Student Informatyki. Interesuje się programowaniem i grami komputerowymi.

2 Comments

  1. Feanor
    27 Grudzień 2020
    Reply

    Zbyt ogólne te porady

  2. Reaf
    27 Grudzień 2020
    Reply

    Przydatne porady

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *